SAMENWERKEN AAN UITSTROOM

Veel gemeenten zijn op zoek naar een methode om de uitstroom en nazorg na beschermingsbewind, budgetbeheer en schuldhulpverlening te organiseren. Nauwere samenwerking met lokale hulporganisaties gericht op financiële redzaamheid van inwoners staat daarbij centraal. Maar samenwerken aan goede uitstroom en nazorg is een gecompliceerde uitdaging.

Wij zien op dit moment dat Plinkr Nazorg tot op heden de enige landelijk opschaalbare oplossing biedt voor uitstroom en nazorg. Door standaardisatie van het proces -met behoud van maatwerk voor de deelnemers- is voor het eerst een aanpak ontstaan die schaalbaar en flexibel inzetbaar is, met meetbare uitkomsten. Dit alles gebeurt in een online omgeving waar cliënten, specialisten en coaches in een aantal maanden samenwerken aan financiële redzaamheid door middel van een ‘blended-learning’ traject.



Meer weten over de Plinkr Nazorg, kijk hier.

IMPACT
Eind 2023 is de impact van Plinkr Nazorg voor de eerste keer door Deloitte in opdracht van SchuldenlabNL gemeten. Deze impactmeting bestaat naast een kwalitatieve beschrijving van de maatschappelijke impact uit een kwantitatieve analyse, die een beeld geeft van de gerealiseerde impact en toekomstige verwachte impact op micro- en macro- economisch niveau. Dit onderzoek richt zich op het redzaamheidstraject voor beschermingsbewind.

Download de impactmeting

Plinkr Nazorg is momenteel actief in 55 gemeenten in Nederland.